66 Gallery

Umění je zvláštní a krásné tím, že se v něm nedá klamat

Proč řešit jednotnou firemní identitu?

Proč řešit jednotnou firemní identitu?

Znáte naše logo? Víte, jaké jsou naše firemní barvy? Ne?! Pak je čas s tím něco udělat. Pokud si vaši zákazníci či obchodníci nepamatují vaše logo a neví, jak na tyto otázky odpovědět, je zde něco špatně.  Základem každé firmy je kvalitní firemní identita, kterou tvoří několik důležitých a navzájem se provazujících prvků, v souhrnu pak vytváří celkový obraz o stylu a fungování Vaší firmy.

Firemní identitu je třeba vnímat jako celkový obal společnosti, udávající jednotný styl, základní prvky a obraz, kterým se firma prezentuje. Stejně tak, jako člověk má svou určitou image a snaží se odlišit od ostatních, například stylem oblékání, vůní nebo pohyby, tak by se měla firma snažit odlišit se od své konkurence a být jedinečná. Možností jak vyniknout je několik. Pozornost na sebe může upoutat logem, názvem, netradičními firemními barvami, sloganem, ilustracemi či texty. Všem těmto věcem je potřeba věnovat při zakládání firmy velkou pozornost.

Něco z běžného života. Když půjdete v teplákách do divadla, určitě tam nezapadnete. Pokud se vydáte sportovat v obleku, je to to stejné. U firemní identity je to dost podobné. Měla by směřovat k ideálnímu zákazníkovi, kterého si firma sama definuje. Takže pokud se chystáte provozovat například obchod s luxusním oblečením, měl by tomu odpovídat i jeho brand.

Z čeho se skládá firemní identita?

Někdo si myslí, že do firemní identity patří pouze vizuální styl (logo, vizitky, tiskoviny), to se ale plete. Firemní identita je pojem více komplexní. Patří sem i firemní filozofie, která je základem společnosti. Jedná se o hodnoty, postoje a vzorce chování. Filozofie je nad vším ostatním, udává základní směr a myšlenku společnosti.

Dříve se tomuto faktoru nepřikládala velká důležitost, ale v dnešní době je to velmi diskutované téma. Jedná se o firemní kulturu. Ta byla dříve velice uniformní a žádná firma nevybočovala z trendu. Kultura organizace ale velkým způsobem ovlivňuje míru pohody, či úzkosti, kterou zaměstnanec při svém působení ve společnosti pociťuje. Ovlivňuje také výkonnost jednotlivce. Pokud se člověk cítí ve své práci pohodlně, je produktivnější. Za předpokladu, že je na něj každodenně vyvíjen tlak a stres, jeho produktivita klesá. Kultura je soubor předpokladů, hodnot, postojů a norem chování, které jsou praktikovány ve společnosti. A jak se firemní kultura podílí na celkovém designu firmy? Je to jednoduché, kultura se do designu dostává pomocí emocí, které má tento vizuální styl vyvolat.

Firemní identita obsahuje především jednotný vizuální styl. Do něj patří název společnosti, logo, logotyp, barvy, jednotné písmo, maskot, slogan nebo znělka. Těmto věcem by měl být kladen velký důraz, jelikož jsou to jedny se ze základních pilířů firmy.

Když byste měli vysvětlit pojem image, nebudete si zcela jisti, co všechno tento pojem obnáší. Pokud ale všechny východiska ve firmě nastavíme správě, měli bychom za odměnu získat pozitivní obraz naší firmy, tedy image. Je dobré, když má firma stejnou image u zaměstnanců, managementu i u veřejného mínění. Pokud se společnosti podaří nastavit dobrá firemní identita, bude to mít velice pozitivní vliv nejen na zákazníky, ale i na zaměstnance firmy samotné. Není nic lepšího, než působit na veřejnosti pozitivně.

Hybridní technologie vozů – umění cílit na nízkou spotřebu

Hybridní technologie vozů – umění cílit na nízkou spotřebu

Je to nejenom snaha ukázat svou automobilku v tom nejlepším světle, ale stejně tak je to také snaha získat více zákazníků, nebo splnit různé nároky spojené s legislativou. To vše mohou být důvody, proč jsou hybridní technologie směrem, kterým se dnes vydává většina známých světových automobilek. Samozřejmě v tomto ohledu je jasné, že benzinové i naftové motory stále ještě převažují. Přesto se ale díky aktuálním možnostem na trhu možná skutečně dočkáme toho, že jednou budou v menšině.

Jaké jsou druhy hybridních pohonů

Samozřejmě pokud mluvíme o hybridním pohonu, je logicky jasné, že se jedná o kombinaci dvou nebo více možností. V daném směru jsme museli poučit kolegyně v naší redakci, které se o tuto oblast zajímají minimálně. Spíše se jim líbili koncepty a prototypy, které jsou ukázkou dokonalého designu. O těch si ale také řekneme více a nyní se pojďme podívat na ty nejklasičtější možnosti, jaké jsou dnes označovány právě jako pohony hybridní. Základem u většiny je spalovací motor, který je kombinován s elektromotorem. Ten může být poháněn buď akumulátorem, nebo externím přívodem elektřiny (ideálním příkladem jsou tramvaje či autobusy, které využívají troleje)

Další možnosti, které dnes existují, jsou kombinace klasického spalovacího motoru a také setrvačníku. Dále to ale může být i plynová turbína v kombinaci s generátorem, akumulátorem a elektromotorem. Poslední variantou je kombinace elektromotoru a lidské síly – příkladem je třeba elektrokolo.

Auta a autobusy jasně dominují

Pokud je něco, co v tomto směru jasně dominuje, jsou to silniční dopravní prostředky. U autobusů je samozřejmě cíl této technologie jasný, a to hlavně snaha o tom, aby byl autobus čistší a jeho provoz byl také levnější. A to se podepíše na jeho oblibě. I automobilu samozřejmě mají vliv stejné aspekty, stejně jako i to, že by zde měl hrát roli také dostatečný výkon, ale i dojezd. To je stále poměrně velký problém, který se ale mnohým automobilkám neustále daří zlepšovat. Samozřejmě výhodou je, že pokud se vybijí baterie, funguje klasický spalovací motor.

Dokonalá umělecká díla – to jsou současná auta

Co je na představených vozech, především potom na prvních konceptech zajímavé, to je určitě fakt, že daná auta mají nejenom unikátní technologii, ale také vzhled. Často by se tak dala označit jako dokonalá umělecká díla, která umí vzbudit pozornost a emoce. Příkladem může být třeba sporťák Nissan Esflow, stejně jako unikátní supersport BMW i8, nebo ze sekce klasičtějších vozů Citroen Hypnos Hybrid CUV. I to je samozřejmě cesta mnohých automobilek k tomu, jak mohou své zákazníky zaujmout.

A pokud se zamyslíme, proč vlastně hybrid? Pokud si ještě několik let počkáme, až bude technologie na takové výši, že nebude mít žádné mouchy, je to určitě cena, jelikož hybridní automobil nám pomůže především šetřit při našich cestách. Spotřeba se totiž bez omezování výkonu pohybuje v několika málo decilitrech až litrech na 100 ujetých kilometrů.

Od sešitu po tablet – co dnes využíváme na našich školách?

Od sešitu po tablet – co dnes využíváme na našich školách?

Mnozí z nás samozřejmě ještě zažili tu dobu, kdy základní pomůckou každého studenta nebylo nic jiného, než pouze učebnice a následně sešit a tužka. Doba šla však velmi výrazně kupředu, což znamenalo jediné – výrazný obměna různých učebních pomůcek, což samozřejmě znamenalo také efektivitu celkové výuky. Pojďme se společně podívat na to, čím se na školách začínalo a co je dnes naprostý standard.

Počítačové učebny a projektory

V minulosti byl pro mnohé počítač stále ještě luxusem a tak především v mnohých školách byly počítačové učebny vyhledávaným místem, kde studenti trávili svůj čas. Samozřejmě nebyly to jenom počítače, ale byly to skenery, nebo také tiskárny a hlavně projektory. Ty se tak pomalu ale jistě stávaly součástí výuky. Pravdou je, že na jednu stranu velmi pomalu, ale na druhou stranu tuzemské školství skutečně zachytilo onen trend a tak dokázalo vytvořit z mladých lidí generaci, která s rozšířením výpočetní techniky zvládla počítače bez jakýchkoliv problémů ovládat. Samozřejmě nutno dodat, že stále se jednalo o učebny, kde výkon strojů rozhodně nebyl nějak unikátní. Přesto to ale bylo něco, co si doma mohl dovolit málokdo.

První notebooky

Samozřejmě ten největší boom přišel ve chvíli, kdy se na trhu začaly objevovat první notebooky, které už byly k dostání za vcelku klasické ceny. Především na vysokých, ale v některých případech na středních školách je tak řada studentů začala velmi rychle měnit za klasické sešity a poznámky tedy zapisovala touto formou. Ačkoliv řada učitelů byla v tomto případě proti, vývoj nedal zastavit. Na druhou stranu je třeba říci, že ačkoliv mohla klesat efektivita výuky vzhledem k tomu, že si mohl každý na monitoru zobrazovat cokoliv chtěl. Na vyšším stupni vzdělávání se to logicky neřešilo a logicky také neřeší.

V hlavní roli tablety

I notebook je však v rámci tuzemského školství téměř minulostí, jelikož ho nahradil tablet. A důvod? Kompaktnější rozměry, větší výdrž, ale také možnost využívání internetu nejenom přes Wi-Fi, ale i v rámci datového připojení operátorů. Díky tomu je tablet při výuce všestrannou pomůckou. Není dokonce výjimkou, kdy ho některé školy přímo půjčují studentům. A proč? Jelikož už není třeba kopírovat a množit desítky tištěných materiálů. Stačí nasdílet soubor – třeba na školní intranet a rázem ho má každý žák před sebou. Jednoduché, rychlé a samozřejmě i finančně efektivní.

Co však bude dále, na tom jsme se ne úplně dokázaly shodnout. Přesto většina z nás tvrdí, že dalším postupem bude domácí výuka. Bude stačit počítač a video z učebny, které si každý žák bude zobrazovat doma. A jelikož na podobném principu dnes funguje třeba řada soukromých jazykových kurzů, očekáváme, že podobným směrem se dříve nebo později vydá také oblast tuzemského školství. Na druhou stranu, proč ne?